מניות אמזון: מגיבה במהירות לדור ה-Z ומובילה את השוק

מניות אמזון מגיבה במהירות לדור ה-Z ומובילה את השוק

דור ה-Z הוא כיום אחד הכוחות המניעים את הצמיחה בשוק הצרכני העולמי. אמזון זיהתה זאת מוקדם והשקיעה במהלכים אסטרטגיים כדי לספק את הצרכים הייחודיים של הדור הזה. ההנהגה החדשה בראשות אנדי ג'סי ממשיכה להוביל את החברה עם דגש על חדשנות והתאמה אישית. עם תוכניות שאפתניות, מתכוננת להעמיק את אחיזתה בשוק הצרכני הצעיר ולשפר את הביצועים הכלכליים שלה. במאמר זה נבחן את המהלכים הללו, ההשפעה שלהם על מניות אמזון, והצפי לשנים הבאות.

איך אמזון מתאימה את עצמה לדור ה-Z ב-2024 והלאה?

הרחבת תחום המסחר החברתי (Social Commerce)

דור ה-Z נוטה לבצע קניות דרך פלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם וטיקטוק. תעמיק את שילוב של מסחר חברתי בפלטפורמות שלה, מה שיאפשר רכישות ישירות מתוך רשתות חברתיות. החברה זיהתה את הפוטנציאל במסחר החברתי וצפויה להרחיב את הקשרים שלה עם משפיענים ואת היכולת לבצע רכישות ישירות מהפלטפורמות הללו.

בשנת 2022, 48% מדור ה-Z בארה"ב קנו דרך מדיה חברתית. והצפי הוא שהמספר יעלה ל-60% עד 2025. השוק העולמי למסחר חברתי צפוי להגיע ל-1.2 טריליון דולר ב-2025.

מוביל ע״י ניל לינדזי, ראש חטיבת השיווק והאסטרטגיה באמזון, שמנחה את הפעילות בתחום השיווק החברתי וההתחברות עם משפיענים.

הרחבת המסחר החברתי תאפשר לאמזון לנצל את מגמות הצריכה העולות בקרב דור ה-Z. ההשקעות בתחום יובילו לעלייה נוספת בהכנסות ממכירות אונליין, מה שיוביל לגידול במניות בטווח הארוך.

העמקת ההתחייבות לקיימות וערכים חברתיים

דור ה-Z שם דגש רב על אחריות חברתית וסביבתית. תכנון להגדלת המעורבות שלה בתחומים אלו בשנת 2024 והלאה, במיוחד כחלק מיוזמת The Climate Pledge.

אמזון מתכננת להשקיע כ-2 מיליארד דולר נוספים בהקמת מרכזי הפצה ירוקים ושימוש באנרגיה מתחדשת. היא מתכננת להפעיל רכבים חשמליים לכל המשלוחים בארה"ב עד 2030 ולהפוך ל"ירוקה לחלוטין" עד 2040.

מרכזי ההפצה הירוקים של אמזון צפויים לחסוך לחברה מיליארדים בעלויות אנרגיה בטווח הארוך. כאשר השימוש ברכבים חשמליים בלבד עשוי להפחית את הוצאות התחבורה בכ-15% עד 2025.

משקיעים ירוקים וקרנות ESG ימשיכו לראות באמזון יעד השקעה אטרקטיבי בשל ההתמקדות בקיימות. יוזמות סביבתיות גם ימשכו קהל צעיר יותר, מה שיתרום לצמיחה מתמשכת במניות החברה.

מניות אמזון: מגיבה במהירות לדור ה-Z ומובילה את השוק אנרגיה ירוקה

פיתוח טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR)

שילוב טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ו-מציאות מדומה (VR) כחלק מחוויית הקנייה שלה. מהלך שמתאים במיוחד לצרכנים טכנולוגיים כמו דור ה-Z. טכנולוגיות אלו יאפשרו ללקוחות לבדוק איך מוצרים ייראו בביתם או אפילו "למדוד" בגדים וירטואליים לפני הרכישה.

השקעה בכלים שיאפשרו לקונים לראות מוצרים כמו רהיטים או אביזרים במרחב הביתי שלהם בעזרת AR, או להשתמש בטכנולוגיות VR כדי לדמות ביקור בחנות וירטואלית.

שוק ה-AR וה-VR צפוי לצמוח מ-30 מיליארד דולר ב-2023 לכ-85 מיליארד דולר עד 2030, כאשר דור ה-Z מהווה כ-40% מהמשתמשים הפעילים בטכנולוגיות הללו.

אימוץ טכנולוגיות מתקדמות אלו יהפוך את חוויית הקנייה למתקדמת יותר וימשוך יותר לקוחות צעירים. השימוש ב-AR ו-VR עשוי להוביל לעלייה בהכנסות ולהשפעה חיובית על המניות בטווח הארוך, במיוחד כשיותר חברות ייאמצו טכנולוגיות אלו.

מניות אמזון מגיבה במהירות לדור ה-Z ומובילה את השוק ספה

שירותי מנוי מותאם אישית (Subscription Boxes)

דור ה-Z מעריך חוויות מותאמות אישית, וב-2024 אמזון צפויה להרחיב את ההיצע שלה בתחום Subscription Boxes. שירותים כמו Prime Wardrobe יאפשרו ללקוחות לקבל קופסאות מותאמות אישית עם מוצרים שנבחרו במיוחד עבורם.

אמזון תרחיב את קופסאות המנויים לתחומים חדשים כמו מוצרי טיפוח, ספרים וטכנולוגיה. המנויים יוכלו לקבל קופסאות לפי טעמם האישי, עם פריטים מומלצים בהתאם להיסטוריית הרכישות שלהם.

שוק שירותי המנויים העולמי צפוי לצמוח ל-478 מיליארד דולר עד 2025, כאשר דור ה-Z מהווה את הקבוצה המובילה בתחום זה, עם 70% מהצעירים המעדיפים שירותי מנויים מותאמים אישית.

הרחבת שירותי המנויים המותאמים אישית תביא להגדלת נאמנות הלקוחות ולגידול מתמשך בהכנסות החוזרות, מה שצפוי לתמוך בצמיחה מתמדת בערך המניות.

הרחבת Amazon Care ושירותי בריאות דיגיטליים

דור ה-Z, הידוע באהבתו לטכנולוגיה, מעדיף שירותים דיגיטליים גם בתחום הבריאות. אמזון מתכננת להרחיב את Amazon Care, שירותי הבריאות הדיגיטליים שלה, ולהציע יותר שירותי רפואה מרחוק, ייעוץ רפואי אונליין ומשלוח תרופות עד הבית.

ב-2024, אמזון תפתח שירותים רפואיים דיגיטליים מותאמים אישית עם אפשרות לשימוש ב-AI לייעוץ ראשוני ובדיקות וירטואליות.

שוק הבריאות הדיגיטלי צפוי לצמוח ל-660 מיליארד דולר עד 2025, עם עלייה של 25% בשימוש בטלרפואה מאז תחילת הקורונה. דור ה-Z מהווה חלק מרכזי מהמשתמשים בשירותי הבריאות הדיגיטליים, ו-40% מהם מעדיפים ייעוץ רפואי אונליין.

הרחבת שירותי הבריאות הדיגיטליים תאפשר לאמזון להיכנס לתחום הבריאות, שוק שמניב הכנסות עצומות. משקיעים יראו באמזון שחקן חזק בשוק זה, מה שיתרום לעלייה במניות בטווח הארוך.

מניות אמזון מגיבה במהירות לדור ה-Z ומובילה את השוק רפואה

מניות אמזון האנשים שמובילים את המהלכים לשנת 2024 והלאה

אנדי ג'סי:

המנכ"ל הנוכחי של אמזון, ממשיך להוביל את החברה עם דגש על טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות חדשניים. ג'סי, עם רקע טכנולוגי חזק מ-AWS, מוביל את היוזמות להרחבת תחומי הבריאות הדיגיטלית והקיימות.

דאג הרינגטון:

ראש חטיבת הצרכנות העולמית, מנהל את תחום המסחר החברתי והשירותים המותאמים אישית. מכוון את אזמון להתמקד בהרחבת שירותי Prime ובפיתוח טכנולוגיות AR/VR שיקלעו בדיוק לדרישות של דור ה-Z.

ניל לינדזי:

אחראי על תחום השיווק והאסטרטגיה, מוביל את המהלכים לשילוב משפיענים ופיתוח תחום המסחר החברתי. מכוון שאמזון תהפוך לשחקנית מפתח בפלטפורמות חברתיות, מה שימשוך את דור ה-Z לבצע יותר רכישות.

מה אמזון מתכננת לדור ה-Z ומה הצפי למניות?

אמזון ממשיכה להתמקד בדור ה-Z, עם תוכניות חדשניות לשנים הקרובות. מהלכים כמו הרחבת המסחר החברתי, השקעות בקיימות, ופיתוח טכנולוגיות AR/VR. יקנו יתרון תחרותי ויבטיחו צמיחה מתמשכת למניות אמזון. שירותים דיגיטליים כמו Amazon Care ושירותי מנוי מותאמים אישית יתמכו בהגדלת נאמנות הלקוחות ובהכנסות קבועות. תחת הנהגתו של אנדי ג'סי והצוות הבכיר שלו, תמשיך להיות חברת ענק מובילה שמגיבה במהירות לשינויים בשוק ומצליחה להתאים את עצמה לדור הצעיר.

המסחר הישראלי עובר ל-AR וקיימות כדי לכבוש את דור ה-Z

בישראל, חברות רבות מתחילות להטמיע טכנולוגיות AR (מציאות רבודה) ו-VR (מציאות מדומה) כחלק מהניסיון לייעל את חוויית הקנייה לצרכנים צעירים, במיוחד דור ה-Z. חברות כמו ByondXR, למשל, מציעות חוויות קנייה אינטראקטיביות שמאפשרות ללקוחות "להסתובב" בחנות וירטואלית, לבחון מוצרים בתלת-ממד ולחוות את התחושה של קנייה פיזית מהבית​.

בנוסף, הקיימות הופכת למוקד מרכזי בחברות ישראליות המפתחות פתרונות ירוקים. מותגים כמו SHEEKO משקיעים במוצרים מחומרים ממוחזרים. ומשתפים פעולה עם משפיענים ברשתות החברתיות כדי להנגיש את המסר הירוק לקהל הרחב. דור ה-Z, שנחשב לדור הדיגיטלי הראשון ולבעל מודעות סביבתית חזקה. משפיע רבות על מגמות הקנייה בישראל, ומוביל ביקוש גובר למוצרים ידידותיים לסביבה ולמותגים המתחשבים בכדור הארץ​.

רוצים לגלות עוד על הטרנדים החמים והחידושים בשוק הישראלי? באתר שלנו תמצאו מידע על מוצרים ישראליים ייחודיים, עדכונים על טכנולוגיות חדשניות, והזדמנות לתמוך בעסקים מקומיים. הצטרפו אלינו עכשיו והישארו מעודכנים בכל מה שחדש ומרגש בישראל!

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *